Sådan håndterer du dine henvendelser fra boligsøgende

Få BoligPortals 3 gode råd til, hvordan du undgår at få en alt for fyldt og ulæst indbakke: 

Stil spørgsmål til de boligsøgende inden de henvender sig
Vidste du godt, at du som udlejer kan oprette spørgsmål, som du ønsker at mulige lejere besvarer ved første henvendelse. På den måde får du lidt mere forhåndsviden om den boligsøgende. Når du logger ind på BoligPortal kan du under “Krav til e-mailbesvarelser” oprette spørgsmål, som du ønsker besvaret af potentielle lejere. På den måde får du flere informationer om den boligsøgende, og du har dermed bedre grundlag for at invitere potentielle lejere til fremvisning, som helt præcist matcher dine ønsker.

Du kan logge ind på BoligPortal her. 

 

Sorter i henvendelser med BoligPortals beskedsystem

Vidste du godt, at du kan filtrere på de henvendelser, du modtager i din indbakke? Du kan for eksempel filtrere på henvendelser alt efter, om den boligsøgende har angivet at de har husdyr, bor alene eller er en familie. På den måde får du sorteret i dine henvendelser ud fra dine specifikke ønsker. På den måde sikrer du for eksempel at unge studerende ikke kommer til at bo i opgang med primært ældre mennesker og omvendt. Det er desuden muligt at svare mange boligsøgende på én gang.

Du kan logge ind på BoligPortal her. 

 

Find en lejer i BoligPortals database
Vidste du godt, at du kan bruge ”Find lejer” funktionen på BoligPortal og derigennem finde potentielle lejere ud fra en række kriterier? På den måde er det for eksempel muligt at søge efter bestemte profiler til et lejemål. Leder du for eksempel efter en familie, der skal bo til leje i ubegrænset tid i netop dit område, så kan man indstille søgekriterier derefter. BoligPortal giver på den måde redskaber til et godt match.

Find din lejer her.