Udlejer: Får du for få henvendelser på din annonce?

Står det lidt sløvt til med udlejningen? Læs med her og få tre gode råd til, hvordan du får sat skub i processen. 

 

Har du billeder på annoncen?

Billeder skaber blikfang og giver lejerne en fornemmelse af, hvilket lejemål der er tale om. Derfor skal du overveje at lægge billeder på annoncen, hvis du ikke allerede har gjort det.

Sørg for at gøre det billede der præsenterer lejemålet bedst til primærbilledet på din annonce. Primærbilledet er nemlig det billede der kommer til at repræsentere dit lejemål og skal give de boligsøgende lyst til at klikke sig ind på din annonce og kontakte dig. Hvis du allerede har billeder på annoncen, men oplever at det står lidt sløvt til med henvendelser, kan det være en god idé at kigge dine billeder igennem og overveje om et andet primærbillede vil repræsentere dit lejemål bedre.

Vær også kritisk med de billeder, du lægger på annoncen. Det er ikke nødvendigt med professionelle billeder, men sørg alligevel for, at der ser opryddeligt og rent ud, og tag, om muligt, billederne i dagslys. Ligger du ikke inde med præsentable billeder, kan en plantegning også gøre underværker. Mange boligsøgende efterspørger faktisk sidstnævnte.

Under “Annonce billeder” på din profil på BoligPortal, kan du altid tilføje, slette eller ændre rækkefølgen på dine billeder.

 

Fremhæv det positive i annonceteksten

Et godt primærbillede får de boligsøgende til at klikke sig ind på din annonce, men vil du gerne have, at de kontakter dig, kan det også være en god idé at gøre noget ud af din annoncetekst.

Start med at overveje, hvem dit lejemål henvender sig til. Henvender det sig til studerende, er det f.eks. relevant for dem at vide, om lejemålet ligger tæt på universitetet, fitnesscentre, gode caféer, busforbindelser osv. Henvender dit lejemål sig til børnefamilier, er det relevant for dem at vide, om lejemålet ligger tæt på institutioner, gode indkøbssteder eller placerer sig i et godt kvarter.

Det er også en god idé at fremhæve det positive ved selve lejemål. Har lejemålet eksempelvis fået nyt køkken for nylig eller er lysindfaldet fantastisk, så skriv det. Er der opvaskemaskine i køkkenet eller elevator i opgangen, er det også en god idé at nævne det i din annoncetekst.

 

Bliv set igen

De fleste boligsøgende går dagligt ind og kigger på BoligPortal for at se, om der er kommet nye lejemål på siden. Jo længere tid en annonce har ligget på siden, des længere ned på listen med ledige lejemål kommer den. Et billede med blikfang og en god annoncetekst kan betyde nok så meget, hvis de boligsøgende ikke får klikket sig langt nok tilbage på listen til at se din annonce. Har du intentioner om at få sat skub i udlejningsprocessen igen, har du dog to gode muligheder for at få din annonce fremhævet.

Topannonce
Køber du en topannonce, vil din annonce de næste 14 dage igen komme op i toppen af de lister der er relevante for dit lejemål.

Åben annonce
Normalt kan du kun kontaktes af de boligsøgende, der har en aktiv profil på BoligPortal. Køber du dig til en åben annonce, vil du i 14 dage herefter kunne få henvendelser fra alle – også dem uden profil.